AKP’nin salgın günlerinde öğrencilerin çalışma programını tamamen altüst eden Liselere Giriş Sınavı (LGS) ile Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nı (YKS) erkene çekme kararı tepkilere konu olmaya devam ediyor.
Aylardır yüz yüze eğitimden uzak kalan, kendi çalışma programlarını hazırlayan öğrencilerin yoğun tepkisini çeken karara öğrenciler ve veliler tepki gösterirken öğretmenler de zorunlu görevlendirme baskısıyla karşı karşıya.
Salgın günlerinde binlerce öğrenciyi bir araya getirecek bu karara karşı çıkan ve sınavların ertelenmesi gerektiğini söyleyen binlerce öğretmen, salgın koşullarındaki “gönüllü sınav gözetmenliği” görevini de reddetti.
Öğretmenler reddetti, zorunlu görevlendirmeler başladı
Öğretmenlerin sınavlarda görev yapmak istememesi nedeniyle sıkıntı yaşayan AKP, çözümü zorla görevlendirme vermekte buldu.
Ülke genelinde rehber öğretmenlere zorunlu sınav görevlendirmesi yapılırken diğer öğretmenler üzerinde de okul müdürleri aracılığıyla baskı kuruluyor.
Bu baskıdan da sonuç alınamamasından sonra binlerce öğretmen için zorunlu görevlendirmeye gidildi ve bu kapsamda çeşitli illerde öğretmenlere “görevlendirme” notları iletildi.
Eğitim sendikaları, sınavların öğrenci ve öğretmenlerin sağlığı düşünülerek ileri bir tarihe atılmasını talep ederek AKP’nin sınav kararına itiraz etti. Ancak AKP ısrarla sınavların duyurulan tarihlerde yapılacağını söylemeye devam ediyor.
'Kimse görev almak istemiyor'
Konuya ilişkin soL'a açıklamada bulunan bir eğitim emekçisi, daha önce sınav görevlerinin isteğe bağlı olduğunu, salgın günlerinde de birçok öğretmenin görevlendirme almak istemediğini dile getirdi.
Okul müdürlerinin sürekli baskı yaptığını, sürekli sınav görevlendirmesi için isim istediğini aktaran eğitim emekçisi, Milli Eğitim Müdürlükleri üzerinden okullardan başvuran öğretmenlerin sayısına bakıp onlara da baskı yapıldığını aktardı.
Öğretmenlerin görevlendirme almak istememesi nedeniyle resen atamaların başladığını, rehber öğretmenlerin zorunlu olarak görevlendirildiğini aktaran eğitim emekçisi, bu kadar önemli bir sürecin öğrencilerin ve öğretmenlerin talepleri dikkate alınmadan yürütülmesine tepki gösterdi.