Demiryolu emekçileri endişeli: Önlemler yetersiz, taşımanın sadece yüzde 15’i temel ihtiyaçlar

Salgın günlerinde demiryollarındaki yük taşımacılığı devam ederken, demiryolu emekçileri yapılan taşımanların sadece yüzde 15’lik kısmının temel ihtiyaçlar olduğunu, İran’dan günde üç sefer yapıldığını ve alınan önlemlerin yetersiz olduğunu vurguladı.

Haber Merkezi

AKP’nin salgın günlerinde kesintisiz çalıştırdığı işkollarından biri de taşımacılık işi yapan demiryolu emekçileri olurken, emekçilerin çalışma koşulları ve taleplerine ilişkin Birleşik Taşımacılık Sendikası Genel Başkanı Hasan Bektaş’la konuştuk.

Salgın sonrası hızlı trenlerin ve şehirlerarası trenlerin durdurulduğunu belirten Bektaş, şehiriçi banliyo trenlerinin ise yüzde 40’lık bir yoğunlukla çalıştığını aktardı.

Gereksiz yük taşımacılığı sürüyor

Buna karşım taşımacılık kolunda çalışan demiryolcuların kesintisiz mesaiye devam ettiğini aktaran Bektaş, hem zorunlu ve temel ihtiyaçlar dışındaki taşımanın yoğunluğundan hem de alınan önlemlerin yetersizliğinden söz etti.

Yük trenlerinin yoğunluğunun artırıldığına işaret eden Bektaş, şöyle konuştu:

Bu süreçte hem Ulaştırma Bakanlığı’na hem de Demiryolları Genel Müdürlüğü’ne taleplerimizi ileten yazılar gönderdik. Ancak hiçbir yanıt gelmedi. Taşımacılık kolunda birçok demiryolu emekçisi çalışıyor ancak salgın koşullarında yeterli önlemlerin alınmadığını görüyoruz.

İran'dan üç tren geliyor, yeterli önlem yok

Özellikle İran’dan günde 3 tren gelişi var, bu sırada yetersiz bir dezenfektasyon çalışmasından başka bir şey yapılmıyor. Bu durum hem demiryolcuların hem de halkın sağlığını tehlikeye atıyor.

Taşımacılıkta önemli olanın acil tıbbi malzeme ve gıda taşımacılığı olması gerekiyor. Oysa yük trenlerinin yaptığı taşımacılığın sadece yüzde 10-15’i bu acil ihtiyaçlara yönelik. Diğerleri bu kapsamda sayamayacağımız taşımacılık faaliyetlerini içeriyor.

Özelleştirmenin olumsuz etkileri görülüyor

Şu an ulaşım sektöründe temel insani ihtiyaçlar dışında taşımacılığın durdurulmasını talep ediyoruz. İki özel şirketin de bu süreçte taşımacılığa devam ettiğini de eklemek istiyorum. 2017 yılında devreye giren bu özelleştirme adımı şimdi yük taşımacılığında etkisini gösteriyor, bunun yolcu taşımacılığında da devreye girmesinin ardından çok daha büyük sıkıtılar yaşanacağını düşünüyoruz. Özel taşımacılığın değil, kamu eliyle demiryolu taşımacılığının devam etmesi gerekiyor.

Bir demiryolu emekçisi hayatını kaybetti

Şu ana kadar İstanbul ve İzmir’de demiryolu emekçilerinin koronavirüse yakalandığını aktaran Bektaş, Halkalı’da çalışan bir demiryolu emekçisinin hayatını kaybettiğini de sözlerine ekledi.